IndeksIndeks  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Artefakty - FAQ v.1

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

avatar
Admin
Liczba postów : 214
Dołączył/a : 07/09/2015

PisanieTemat: Artefakty - FAQ v.1   Wto Paź 20, 2015 12:40 pm

FAQ


Q: Co to jest artefakt?
A: Artefaktem nazywamy przedmiot zasilany swego rodzaju akumulatorem, który umożliwia wykorzystanie elementów żywiołów do ataku bądź obrony. Powstają one tylko w Instytucie Naukowym, który należy do gildii Prometheus i tylko tamtejsi uczeni są w stanie wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa wykorzystywane przez łowców źródło energii.

Q: Kto może mieć artefakt?
A: Artefakty są w posiadaniu tylko i wyłącznie członków Łowców Magów. Mag nie może go posiadać - wyjątkiem jest, gdy ukradnie go na drodze fabularnej, chociaż konsekwencje tego mogą być opłakane.

Q: Ile umiejętności mamy na start w Artefakcie?
A: Początkowo łowca otrzymuje do dyspozycji 10 Punktów Wprawy, które należy rozdzielić na umiejętności dla artefaktów. Starczą ona na jedną umiejętność C, lub dwie D i dowolną kombinację E, gdzie te ostatnie są jedynie fabularnymi zdolnościami nieprzydatnymi w walce.
Kolejne można nabyć za Punkty Wprawy zdobywane na misjach, wówczas możemy rozwinąć przedmiot, którym władamy, lub stworzyć nowy o danej umiejętności.

Q: Jakie można dostać na początek?
A: Początkowe umiejętności wymienione w poprzednim punkcie należy rozdzielić na same artefakty, a można to zrobić dając je wszystkie jednemu przedmiotowi, lub przypisując każdą innemu. Co ostatecznie prowadzi do posiadania jednego, lub nawet kilkunastu artefaktów na początek. (Niby zakładając, że umiejętność klasy E nic nie kosztuje można by mieć ich nawet tysiąc, ale wyobraźnia ludzka jest ograniczona i na pewno nie wymyślicie tysiąca różnych umiejętności ot tak. A nawet jeśli, to prosimy wziąć pod uwagę sposób w jaki wasza postać będzie to wszystko dźwigać.)

Q: Skąd można wziąć kolejne artefakty?
A: Aby uzyskać kolejny przedmiot kierujemy się na drogę fabularną.  Lider gildii wyznacza osoby, które otrzymują zlecenia na poszczególne składniki do stworzenia artefaktu i tworzy on go w laboratorium zgodnie z życzeniem gracza. Czasem słabsze rzeczy są do wygrania w misjach dla Łowców Magów, które prowadzą Mistrzowie Gry.

Q: Jakie ograniczenia ma artefakt?
A: Umiejętności artefaktu są ściśle związane z nadanym mu elementem żywiołu, a więc nie można rzucić kuli ognia z wodnego przedmiotu. Dodatkowo wraz z używaniem artefakty się wyładowują i wymagają uzupełnienia energii.

Q: Jak można naładować artefakt?
A: Istnieje kilka sposobów ładowania artefaktu: można to zrobić za pomocą ethernano, jednak nie z powietrza, a ze skoncentrowanych źródeł jak sam mag, lub jego zaklęcie, czyli na zasadzie wampiryzmu, albo używając specjalnych akumulatorów przenośnych, tudzież stojących w gildii i instytucie.

Q: Które artefakty można otrzymać tylko od mistrza gildii?
A: Artefakty Rangi S oraz A

Q:Kto tworzy artefakty?
A: Lider gildii bądź osoby przez niego do tego wyznaczone.

Q: Czy Artefakt może zmienić kształt?
A: : Tak.  Jest to możliwe. W przypadku artefaktów od B do E jest to umiejętność, zaś artefakty rangi A lub S mają to wbudowane.

Q: Czy artefakt może mieć kilka umiejętności? Ile maksymalnie?
A: Artefakt może mieć kilka, a nawet kilkanaście umiejętności - ograniczeniem jest element, który wykorzystuje. Przykładowo Artefakt korzystający z żywiołu ognia nigdy nie zdobędzie dodatkowej mocy elementu wody czy ziemi.

Q: Czy istnieje możliwość ulepszenia posiadanej już umiejętności?
A: Tak, istnieje. Wystarczy przeznaczyć na to odpowiednią ilość Punktów Wprawy.

Q: Umiejętności - Gdzie je dodać, gdzie ubiegać się o ich akceptację?
A: Kolejne umiejętności dodajmy bezpośrednio do Kart Artefaktów i również tam zostaną zaakceptowane/skierowane do poprawki.

Q: Skąd wiadomo jaką klasę ma artefakt?
A: Klasa Artefaktu jest zależna od klas umiejętności składowych. Przykładowo miecz, z którego możemy wystrzelić kulę ognia klasy C oraz użyć go jako zapalniczki klasy E, jest artefaktem o klasie C.

Q: Czy artefakty mogą ewoluować: zmieniać klasę na wyższą, zyskiwać nowe umiejętności?
A: Tak. Mogą zostać ulepszone po zdobyciu przedmiotów do tego potrzebnych i zyskując nowe umiejętności, a co za tym idzie większą moc.

Q: Czy artefakt = broń?
A: : Kształt i rodzaj artefaktu wybiera gracz. Może to być zbroja, kosa, a nawet pistolety.

Q: Czy są jakieś wymagania odnoście używania  artefaktu?
A: W przypadku rang C,D i E nie ma. Jeśli chodzi o przedmioty silniejsze, wyższe rangą i tym samym bardziej zaawansowane tutaj potrzebna jest zgoda lidera gildii. Jeśli uzna on, że bohater poradzi sobie z silniejszą bronią i zdoła ją okiełznać to innych przeciwwskazań nie ma. Chociaż sam proces tworzenia i zdobywania składników może nie być zbyt prosty.

Q: Czy są jakieś ograniczenia odnośnie wyglądu?
A: Nie ma. Wymagany jest jednak opis wyglądu przy zakładaniu jego karty, a dodatkowo można dorzucić jeszcze arta obrazującego nasz przedmiot.  

Q: Czy JA mogę stworzyć artefakt?
A: W teorii absolutnie nie. W praktyce - próbować można, ale kto chciałby zostać bez ręki, nogi albo umrzeć? No chyba, że zostaniesz pracownikiem Naukowego Instytutu Prometheusa, wtedy przywódca wtajemniczy cię w sposób produkcji artefaktów.

Q: Co jest do tego potrzebne?
A: Składniki wyznacza Areum na podstawie tego w jakim kierunku chcesz rozwinąć stary artefakt bądź jaki stworzyć nowy.

Q: Czy do działania artefaktu wykorzystuje się EM? Jeśli tak to do czego dokładnie?
A: Artefakty zasilane są pozbawionym magii akumulatorem na energię nazwaną Nirt (w skrócie Nt). Jest to źródło mocy, odpowiednik EM, które zużywa się podczas korzystania z umiejętności. Łączna ilość Nirtu Promyka rozdzielana jest przez niego dowolnie na wszystkie swoje artefakty. Może to zrobić raz na początek, a potem przy każdej zmianie w Karcie Artefaktu - przy zyskaniu nowych zdolności, bądź nowych artefaktów oraz przy zyskaniu energii Nt, czy to za misje, czy nawet w konkursach.

Q: Czy mag/exceed może nauczyć się korzystać z artefaktu? W jakim stopniu?
A: Mag nie nauczy się nigdy korzystania z Artefaktów bowiem kolidują one z mocą, którą trzyma w sobie i tym samym może się poważnie uszkodzić. Exceed natomiast jest w stanie nauczyć się korzystania z Artefaktu po przyłączeniu się do gildii Prometheus, jednak nie opanuje artefaktu silniejszego niż Kręgu B.

Q: Czym jest Nirt?
A: Jest to odpowiednik Energii Magicznej dla łowców magów, zapisywana skrótem Nt. Korzystanie z niej pozwala na używanie umiejętności artefaktów, a można ją odnowić poprzez naładowanie w czasie walki za Energię Magiczną używanych przeciwko nam zaklęć lub w laboratorium Prometheusa.

Q: Czy umiejętności artefaktu coś kosztują?
A: Oczywiście. Każde zaklęcie pobiera odpowiednią ilość Nirtu z akumulatora.

Q: Jak wygląda kwestia zasilania artefaktu?
A: Jak zostało wcześniej napisane, każdy artefakt posiada własne zasilanie, niezależne od innych. Jego pojemność określone jest przez ilość Nirtu posiadanego przez użytkownika, a także przez ilość artefaktów przez niego posiadanych. To znaczy, posiadając 2 artefakty, Twój Nirt rozdziela się między nie równomiernie.

Q: Czy artefakt ma jakąś górną granicę zasilania?
A: Tak, posiada. Jest to zależne od jego rangi. Poniżej znajduje się lista, która ranga ile Nirtu pozwala zebrać w pojemniku:
Ranga E - 1000
Ranga D - 2000
Ranga C - 4000
Ranga B - 8000
Ranga A - 15000
Ranga S - 35000

Q: Czy mój artefakt może stać się bezużyteczny w walce?
A: Owszem, może. Następuje to w momencie, kiedy po prostu zużyjemy cały pojemnik Nirtu. W momencie, kiedy wartość energii osiągnie 0, wszelkie możliwości przedmiotu się wyczerpują, przez co traci swoje nadnaturalne możliwości.

Q: Jak mogę ładować artefakt w czasie walki?
A: Sposoby są dwa. Pierwszym jest pasywne ładowanie artefaktu co post za wartość 100Nt. Drugim sposobem zaś jest wessanie energii magicznej przez artefakt raz na 2 posty. Wartość ta może się nieznacznie różnić w zależności od typu artefaktu, aczkolwiek można ją zwiększyć przez ulepszenia w kierunku wampiryzmu artefaktu.

Q: Artefakt może zostać zniszczony?
A: Tak, może zostać zniszczony. Następuje to w momencie doznania zbyt wielkich uszkodzeń, o czym decyduje Mistrz Gry, a także w momencie, kiedy spróbujemy zablokować zaklęcie przewyższające maksymalną pojemność zbiornika dwukrotnie. Przykładowo: posiadając zbiornik o wielkości EM, możemy go aktywować dzięki zaklęciom o wartości EM między 2001 a 3999 jednostek, wartość 4000 już doprowadza do przeciążenia i artefakt może zostać zniszczony.

Q: Czy mogę zwiększyć limit pojemnika Nirtu?
A: Oczywiście. Jest on automatycznie zwiększany przy ulepszaniu broni na wyższy poziom.

Q: Czy, pochłaniając artefaktem jakieś zaklęcie, wciąż mogę nim oberwać?
A: Owszem, możesz. Pochłaniasz tylko i wyłącznie tyle, na ile pozwala Ci pasywna umiejętność, więc jeśli wartość EM zaklęcia wykracza poza twój Wampiryzm, reszta Cię może wciąż zranić.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://yousei.forumpl.net
 

Artefakty - FAQ v.1

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Moc, Magia i Artefakty

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Yousei no Hikari :: Pierwsze kroki :: Encyklopedia-