IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Artefakty - FAQ v.1

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Administrator

Administrator
Admin
Liczba postów : 214
Dołączył/a : 07/09/2015

Artefakty - FAQ v.1 Empty
PisanieTemat: Artefakty - FAQ v.1   Artefakty - FAQ v.1 Icon_minitimeWto Paź 20, 2015 12:40 pm

FAQ


Q: Co to jest artefakt?
A: Artefaktem nazywamy przedmiot zasilany swego rodzaju akumulatorem, który umożliwia wykorzystanie elementów żywiołów do ataku bądź obrony. Powstają one tylko w Instytucie Naukowym, który należy do gildii Prometheus i tylko tamtejsi uczeni są w stanie wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa wykorzystywane przez łowców źródło energii.

Q: Kto może mieć artefakt?
A: Artefakty są w posiadaniu tylko i wyłącznie członków Łowców Magów. Mag nie może go posiadać - wyjątkiem jest, gdy ukradnie go na drodze fabularnej, chociaż konsekwencje tego mogą być opłakane.

Q: Ile umiejętności mamy na start w Artefakcie?
A: Początkowo łowca otrzymuje do dyspozycji 10 Punktów Wprawy, które należy rozdzielić na umiejętności dla artefaktów. Starczą ona na jedną umiejętność C, lub dwie D i dowolną kombinację E, gdzie te ostatnie są jedynie fabularnymi zdolnościami nieprzydatnymi w walce.
Kolejne można nabyć za Punkty Wprawy zdobywane na misjach, wówczas możemy rozwinąć przedmiot, którym władamy, lub stworzyć nowy o danej umiejętności.

Q: Jakie można dostać na początek?
A: Początkowe umiejętności wymienione w poprzednim punkcie należy rozdzielić na same artefakty, a można to zrobić dając je wszystkie jednemu przedmiotowi, lub przypisując każdą innemu. Co ostatecznie prowadzi do posiadania jednego, lub nawet kilkunastu artefaktów na początek. (Niby zakładając, że umiejętność klasy E nic nie kosztuje można by mieć ich nawet tysiąc, ale wyobraźnia ludzka jest ograniczona i na pewno nie wymyślicie tysiąca różnych umiejętności ot tak. A nawet jeśli, to prosimy wziąć pod uwagę sposób w jaki wasza postać będzie to wszystko dźwigać.)

Q: Skąd można wziąć kolejne artefakty?
A: Aby uzyskać kolejny przedmiot kierujemy się na drogę fabularną.  Lider gildii wyznacza osoby, które otrzymują zlecenia na poszczególne składniki do stworzenia artefaktu i tworzy on go w laboratorium zgodnie z życzeniem gracza. Czasem słabsze rzeczy są do wygrania w misjach dla Łowców Magów, które prowadzą Mistrzowie Gry.

Q: Jakie ograniczenia ma artefakt?
A: Umiejętności artefaktu są ściśle związane z nadanym mu elementem żywiołu, a więc nie można rzucić kuli ognia z wodnego przedmiotu. Dodatkowo wraz z używaniem artefakty się wyładowują i wymagają uzupełnienia energii.

Q: Jak można naładować artefakt?
A: Istnieje kilka sposobów ładowania artefaktu: można to zrobić za pomocą ethernano, jednak nie z powietrza, a ze skoncentrowanych źródeł jak sam mag, lub jego zaklęcie, czyli na zasadzie wampiryzmu, albo używając specjalnych akumulatorów przenośnych, tudzież stojących w gildii i instytucie.

Q: Które artefakty można otrzymać tylko od mistrza gildii?
A: Artefakty Rangi S oraz A

Q:Kto tworzy artefakty?
A: Lider gildii bądź osoby przez niego do tego wyznaczone.

Q: Czy Artefakt może zmienić kształt?
A: : Tak.  Jest to możliwe. W przypadku artefaktów od B do E jest to umiejętność, zaś artefakty rangi A lub S mają to wbudowane.

Q: Czy artefakt może mieć kilka umiejętności? Ile maksymalnie?
A: Artefakt może mieć kilka, a nawet kilkanaście umiejętności - ograniczeniem jest element, który wykorzystuje. Przykładowo Artefakt korzystający z żywiołu ognia nigdy nie zdobędzie dodatkowej mocy elementu wody czy ziemi.

Q: Czy istnieje możliwość ulepszenia posiadanej już umiejętności?
A: Tak, istnieje. Wystarczy przeznaczyć na to odpowiednią ilość Punktów Wprawy.

Q: Umiejętności - Gdzie je dodać, gdzie ubiegać się o ich akceptację?
A: Kolejne umiejętności dodajmy bezpośrednio do Kart Artefaktów i również tam zostaną zaakceptowane/skierowane do poprawki.

Q: Skąd wiadomo jaką klasę ma artefakt?
A: Klasa Artefaktu jest zależna od klas umiejętności składowych. Przykładowo miecz, z którego możemy wystrzelić kulę ognia klasy C oraz użyć go jako zapalniczki klasy E, jest artefaktem o klasie C.

Q: Czy artefakty mogą ewoluować: zmieniać klasę na wyższą, zyskiwać nowe umiejętności?
A: Tak. Mogą zostać ulepszone po zdobyciu przedmiotów do tego potrzebnych i zyskując nowe umiejętności, a co za tym idzie większą moc.

Q: Czy artefakt = broń?
A: : Kształt i rodzaj artefaktu wybiera gracz. Może to być zbroja, kosa, a nawet pistolety.

Q: Czy są jakieś wymagania odnoście używania  artefaktu?
A: W przypadku rang C,D i E nie ma. Jeśli chodzi o przedmioty silniejsze, wyższe rangą i tym samym bardziej zaawansowane tutaj potrzebna jest zgoda lidera gildii. Jeśli uzna on, że bohater poradzi sobie z silniejszą bronią i zdoła ją okiełznać to innych przeciwwskazań nie ma. Chociaż sam proces tworzenia i zdobywania składników może nie być zbyt prosty.

Q: Czy są jakieś ograniczenia odnośnie wyglądu?
A: Nie ma. Wymagany jest jednak opis wyglądu przy zakładaniu jego karty, a dodatkowo można dorzucić jeszcze arta obrazującego nasz przedmiot.  

Q: Czy JA mogę stworzyć artefakt?
A: W teorii absolutnie nie. W praktyce - próbować można, ale kto chciałby zostać bez ręki, nogi albo umrzeć? No chyba, że zostaniesz pracownikiem Naukowego Instytutu Prometheusa, wtedy przywódca wtajemniczy cię w sposób produkcji artefaktów.

Q: Co jest do tego potrzebne?
A: Składniki wyznacza Areum na podstawie tego w jakim kierunku chcesz rozwinąć stary artefakt bądź jaki stworzyć nowy.

Q: Czy do działania artefaktu wykorzystuje się EM? Jeśli tak to do czego dokładnie?
A: Artefakty zasilane są pozbawionym magii akumulatorem na energię nazwaną Nirt (w skrócie Nt). Jest to źródło mocy, odpowiednik EM, które zużywa się podczas korzystania z umiejętności. Łączna ilość Nirtu Promyka rozdzielana jest przez niego dowolnie na wszystkie swoje artefakty. Może to zrobić raz na początek, a potem przy każdej zmianie w Karcie Artefaktu - przy zyskaniu nowych zdolności, bądź nowych artefaktów oraz przy zyskaniu energii Nt, czy to za misje, czy nawet w konkursach.

Q: Czy mag/exceed może nauczyć się korzystać z artefaktu? W jakim stopniu?
A: Mag nie nauczy się nigdy korzystania z Artefaktów bowiem kolidują one z mocą, którą trzyma w sobie i tym samym może się poważnie uszkodzić. Exceed natomiast jest w stanie nauczyć się korzystania z Artefaktu po przyłączeniu się do gildii Prometheus, jednak nie opanuje artefaktu silniejszego niż Kręgu B.

Q: Czym jest Nirt?
A: Jest to odpowiednik Energii Magicznej dla łowców magów, zapisywana skrótem Nt. Korzystanie z niej pozwala na używanie umiejętności artefaktów, a można ją odnowić poprzez naładowanie w czasie walki za Energię Magiczną używanych przeciwko nam zaklęć lub w laboratorium Prometheusa.

Q: Czy umiejętności artefaktu coś kosztują?
A: Oczywiście. Każde zaklęcie pobiera odpowiednią ilość Nirtu z akumulatora.

Q: Jak wygląda kwestia zasilania artefaktu?
A: Jak zostało wcześniej napisane, każdy artefakt posiada własne zasilanie, niezależne od innych. Jego pojemność określone jest przez ilość Nirtu posiadanego przez użytkownika, a także przez ilość artefaktów przez niego posiadanych. To znaczy, posiadając 2 artefakty, Twój Nirt rozdziela się między nie równomiernie.

Q: Czy artefakt ma jakąś górną granicę zasilania?
A: Tak, posiada. Jest to zależne od jego rangi. Poniżej znajduje się lista, która ranga ile Nirtu pozwala zebrać w pojemniku:
Ranga E - 1000
Ranga D - 2000
Ranga C - 4000
Ranga B - 8000
Ranga A - 15000
Ranga S - 35000

Q: Czy mój artefakt może stać się bezużyteczny w walce?
A: Owszem, może. Następuje to w momencie, kiedy po prostu zużyjemy cały pojemnik Nirtu. W momencie, kiedy wartość energii osiągnie 0, wszelkie możliwości przedmiotu się wyczerpują, przez co traci swoje nadnaturalne możliwości.

Q: Jak mogę ładować artefakt w czasie walki?
A: Sposoby są dwa. Pierwszym jest pasywne ładowanie artefaktu co post za wartość 100Nt. Drugim sposobem zaś jest wessanie energii magicznej przez artefakt raz na 2 posty. Wartość ta może się nieznacznie różnić w zależności od typu artefaktu, aczkolwiek można ją zwiększyć przez ulepszenia w kierunku wampiryzmu artefaktu.

Q: Artefakt może zostać zniszczony?
A: Tak, może zostać zniszczony. Następuje to w momencie doznania zbyt wielkich uszkodzeń, o czym decyduje Mistrz Gry, a także w momencie, kiedy spróbujemy zablokować zaklęcie przewyższające maksymalną pojemność zbiornika dwukrotnie. Przykładowo: posiadając zbiornik o wielkości EM, możemy go aktywować dzięki zaklęciom o wartości EM między 2001 a 3999 jednostek, wartość 4000 już doprowadza do przeciążenia i artefakt może zostać zniszczony.

Q: Czy mogę zwiększyć limit pojemnika Nirtu?
A: Oczywiście. Jest on automatycznie zwiększany przy ulepszaniu broni na wyższy poziom.

Q: Czy, pochłaniając artefaktem jakieś zaklęcie, wciąż mogę nim oberwać?
A: Owszem, możesz. Pochłaniasz tylko i wyłącznie tyle, na ile pozwala Ci pasywna umiejętność, więc jeśli wartość EM zaklęcia wykracza poza twój Wampiryzm, reszta Cię może wciąż zranić.
Powrót do góry Go down
https://yousei.forumpl.net
 

Artefakty - FAQ v.1

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Artefakty
» Artefakty Nilla
» Artefakty Tanyi
» Artefakty Yasmin

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Yousei no Hikari :: Pierwsze kroki :: Encyklopedia-