IndeksIndeks  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Pomysły Graczy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

avatar
Admin
Liczba postów : 214
Dołączył/a : 07/09/2015

PisanieTemat: Pomysły Graczy   Sob Paź 10, 2015 7:48 pm

.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://yousei.forumpl.net

avatar
Liczba postów : 31
Dołączył/a : 17/09/2015

PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   Nie Paź 18, 2015 4:30 pm

Aye.
Nie wiedziałem, gdzie wam to napisać, a admin mi czmychnął z CB, ale jeśli chcecie zażegnać dodatkową robotę w związku z niby zajętymi nickami, to spróbujcie:

PA -> Ogólne -> Forum -> Security -> "Unauthorize subscriptions made with the most commonly used spam usernames" (zmienić z "tak" na "nie").

Powinno pomóc.

Powodzenia z forum, Wey.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

avatar
Liczba postów : 111
Dołączył/a : 07/09/2015

PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   Nie Paź 18, 2015 7:13 pm

Zmiany zastosowane, dziękuję za sugestię. Zobaczymy, jak to będzie działać.

Edit: widzę, że wciąż występuje problem nawet pomimo wyłączenia blokowania.

_________________

#e0bc38
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://yousei.forumpl.net/t202-elisabeth-elize-schwarze

avatar
Liczba postów : 23
Dołączył/a : 18/10/2015

PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   Czw Lis 05, 2015 6:14 pm

Wprowadzenie pogodynki czy pogody gdzieś na górze przy fabule czy zapisach ~

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://www.yousei.pl/t245-kto-przyslonil-te-ksiezyce-nad-dachami

avatar
Liczba postów : 48
Dołączył/a : 13/10/2015
Wiek : 22

PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   Wto Lis 17, 2015 1:33 am

Spotkałem się na jednym z forów z ciekawym systemem. Za prowadzenie luźnych fabuł budujących relacje między postaciami, gracze otrzymywali pewną ilość Punktów Fabuły (w skrócie PF), którą potem można było wymienić na Punkty Nauki (czyli takie nasze PW) wymagane do poznania nowych technik. MG lub Admin czytał fabułę graczy i wedle długości postów przezeń pisanych rozdawał PF-y. System miał zapobiegać ciągłemu Expieniu niektórych graczy i zachęcać do tworzenia więzi i gry drużynowej. Poza tym gracze bardziej skupieni na rozwoju fabularnym nie czuli się wtedy tak bardzo w tyle za innymi. Ogólnie uważam coś takiego za bardzo fajny pomysł i myślę, że przydałby się na tym forum, gdzie gra fabularna także się prężnie rozwija obok expienia.

Cytat :
Plusy:
-zachęca do gry fabularnej z innymi graczami,
-gracze fabularni nie zostają tak bardzo w tyle,
-motywuje do pisania dłuższych, bardziej złożonych postów,
-pomaga rozwijać postać na tle mocy w alternatywny do misji sposób.

Minusy:
-MG/Admin musi to sprawdzić i ocenić,
-trzeba ułożyć system w postaci "ilość linijek=x PF"

Moim skromnym zdaniem najlepiej byłoby własnie uzależnić ilość linijek do ilości przyznawanych PF. Dlaczego? Każdy ma swój gust i styl pisania - debatowanie nad jakością przyniesie nam tylko chaos bo "ten dostał tyle a ja dostałem tylko tyle, a ja pisze lepiej!". Oczywiście, wszystko z głową - jak ktoś robi zdanie opisówki i potem ciągnie wypowiedź przez dwadzieścia linijek bez sensu albo każde zdanie zaczyna od enter'a to nie mamy tu do czynienia z dobrym pisaniem zasługującym na nagrodę. Patrząc po średniej długości postów na forum proponuję taki cennik:
Cytat :
-do 10 linijek - 2 PF
-od 11 do 20 - 4 PF
-od 21 do 30 - 8 PF
-od 31 do 40 - 12 PF
-ponad 41 - 20 PF i wyżej, jeśli administracja uzna za stosowne.
Nagrodę przyznaje się oczywiście po zakończeniu fabuły, za każdy napisany post wedle tego cennika. Czyli jeśli gracz napisał w sumie 10 postów, w tym 2 po 25 linijek, 4 po 18, 3 po 12 i 1 po 31 uzyska łącznie 56PF (8+8+4+4+4+4+4+4+4+12=56). Te punkty może później zamienić na Punkty Wyprawy i w ten sposób wzmocnić nieco swoją postać wg kosztorysu:
Cytat :
15PF=1PW
Dzięki takiemu przelicznikowi misja dalej jest bardziej opłacalną wersją expienia ale fabuła wciąż pozostaje w pewnym stopniu korzystna do rozwoju.
Czekam na opinie

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://yousei.forumpl.net/t207-glave-henir-aka-shinigami

avatar
Liczba postów : 87
Dołączył/a : 26/10/2015

PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   Wto Lis 17, 2015 7:21 am

Jest w tym pomysł, jednak myślę, że jest więcej przeciwwskazań od strony MG.

1. Ilość linijek = x PF
To nie może tak wyglądać. Niezwykle łatwo jest lać wodę i np. powtarzać pewne opisy w lekko zmienionej formie. To będzie bardzo klarowny system liczenia, ale niezwykle prosty do oszukania. Poza tym, nie dość, że MG musiałby przeczytać całośc takiej fabuły, to jeszcze bawić się w ilość linijek, albo kopiować wszystkie posty do zewnętrznego oprogramowania liczącego. Bez sensu.

2. Własnie to, że MG musi czytać
Założenie na wszystkich znanych mi forach jest takie, że gracz w fabule bez MG może robić praktycznie co chce i spotykać praktycznie kogo chce. Nie ma za to jednak nagrody, gdyż nie musi się dopasować do niczego i jest całkowitym władcą fabuły. MG musiałby czytać takie rzeczy, w których przewijałyby się wątki niezgodne z pewnymi normami i założeniami fabularnymi, a także oceniać pomimo braku interakcji otoczenia. Gracz musi reagować na innego gracza? Mogą się dogadać zawsze co i jak...

3. Jakość chyba sprawdziłaby się lepiej...
Gracze przed fabułą mogliby prosić MG o "koncept" do którego musieliby się stosować. byłyby w nim zawarte miejsca gdzie będzie się dziać fabuła, jakieś zadania do rozwiązania, ewentualny spotkany NPC. Na podstawie tego MG potem czytałby i oceniał JAKOŚĆ fabuły. Nie jakość pisania, ale fabuły. Niestety to też nie jest klarowne i najpewniej skończyłoby się na przydzieleni jednego MG do wszystkich tego typu fabuł (Finsternis bo czyta wszystko :3 )

Na razie nie mam czasu pisać więcej, ale to główne powody mojego tymczasowego NIE.

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

avatar
Liczba postów : 48
Dołączył/a : 13/10/2015
Wiek : 22

PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   Wto Lis 17, 2015 2:29 pm

Cobra:
1) Jasne, że lanie wody jest niezbyt fajnym sposobem wydłużania posta - także jestem temu przeciwny. Jednak właśnie po to jest MG, żeby takie próby nabijania długości wychwytywać. Ilość linijek dalej będzie grała główną rolę ale nich ktoś nie myśli, że wrzuci przepis na ciasto i od razu dostanie mnóstwo PF-ów. W takich sytuacjach MG powinien odmówić przyznania lub zmniejszyć znacząco nagrodę z wyjaśnieniem dlaczego i gdzie się z tym spotkał. Dzięki temu można uniknąć (lub przynajmniej ograniczyć) pisanie "o dupie Maryni".
Poza tym nie przesadzajmy z tą trudnością jaką jest liczenie linijek - do 30 chyba każdy potrafi, prawda?

2) Nie wiem na jakich forach grałeś. Ja grałem także na kilku i w każdym wszelka głębsza interakcja z NPC czy otoczeniem była niemożliwa bez MG. Gracz nie mógł od tak sobie decydować o tym co powie mu przechodzeń czy sklepikarz, ani też zadecydować kogo spotka. Za całość otoczenia odpowiadają MG a gracz zawsze miał na nie jedynie śladowy wpływ.
Jeśli dwóch graczy umówi się w jednym miejscu na pisanie to nawet jeżeli nie rozmawiają ze sobą, to piszą fabularnie i te posty także się liczą. Każdy post gracza, który nie jest postem administracyjnym (np. w banku, KP, KM...), na misji lub evencie, czy w offtopie liczony jest jako fabularny i podlega ocenie, jeśli gracz wyrazi na to chęć.

3) Takie proszenie o koncept niczym się nie różni od pisania pod komendę - zupełnie jakby MG mówił ci co masz napisać nawet w fabule, która go nie wymaga. W dodatku jak już wspominałem - gusta są różne. Ocenianie pod jakość byłoby niezwykle subiektywne i prawie niemożliwe do sformalizowania. W dodatku rodziłoby spory w postaci braku zgodności z oceną MG ("MG X dał mi tylko 12 PF a ja uważam, że zasługuję co najmniej na 20" lub "Ja i ABC napisaliśmy ciekawszą fabułę niż XYZ i DEF a dostaliśmy mniej PF niż oni!"). Fabularne pisanie, może być zwykłą pogadanką, spacerem, czy rozwijaniem przyjaźni poprzez normalne czynności społeczne. Dwóch magów spotka się w barze, zaczną pić i pijani pójdą na dziwki by przepłynąć na ich plecach rzekę. Jeden MG powie, że to nic nie wniosło i dla niego całą fabuła była tylko wygłupami w celu łatwego Expa, drugi napisze, że mu się bardzo podobało bo zawierało wiele odczuć bohaterów i naturalne reakcje postaci,któe czasami jednak były naciągane, a trzeci powie, że było cholernie zabawne bo rzucali fajnymi żartami i pomysł był genialny. Ile osób, tyle opinii.

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://yousei.forumpl.net/t207-glave-henir-aka-shinigami

avatar
Liczba postów : 14
Dołączył/a : 14/11/2015

PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   Wto Lis 17, 2015 3:55 pm

Ok, bo ja chyba czegoś nie rozumiem.
Nie.
A wiecie dlaczego? Pierwszy główny powód - jak się idzie grać na pbf'ie, to tu z reguł się pisze. I głównie prowadzi fabułę. I ja jako laik jak się rejestruję to z misją, żeby pisać na fabule z innymi postaciami. Dostawanie pd za posty FABULARNE na forum FABULARNYM to jak dostać 5 z matmy na koniec za samo chodzenie na zajęcia. Niby fajnie, ale coś tu nie gra. W każdym bądź razie jak będę chciała farmić expa to odpalę Skyrima. Fabułę niby mam całą zrobioną ale aczivmenty same się nie wbiją.

Cytat :
gracze fabularni nie zostają tak bardzo w tyle,
A gracze niefabularni to jacy? NPC? Swoją drogą misje to też część fabuły. Fabułą może być prowadzona przez MG i nie być misją. Bo fabułą to wedle cioci wikipedii układ zdarzeń. Czyli wszystko to, co się dzieje.

1. Ilość linijek = x PF
Nie. Już było mówione, że ilość linijek jest miernym i mało miarodajnym wyznacznikiem... no, rzeczy. Bo lać wodę umie każdy. Oceniać po jakości tez nie ma co bo są gusta i guściki. A ja wam powiem jeszcze coś - mając do wyboru jakiegoś ładnego questa gdzie nikt ode mnie nie wymaga ścian a fabułę, gdzie mi każdy będzie pisał posty na 10 stron A4 to ja spasuję, bo ok, posty są fajne. Gorzej jak trafię na osobę, której styl pisania mi nie przypadnie za bardzo. Czytanie tego będzie katorgą.
A po za tym nie wszyscy lubią czy umieją pisać ściany. Czy w ogóle chce im się pisać ściany. Takie wymuszanie długości bo pd jest słabe.

2. Własnie to, że MG musi czytać
No właśnie. Póki co macie mało graczy więc i czytania mało. Ale niech wam się trafi więcej osób i czytanie tych wszystkich ścian. Bokiem wam wyjdzie ten system.

Po za tym chcecie wprowadzić kolejną jednostkę. Po kij? PF? Ja już zobaczyłam klejnoty i srebrniki, przeliczanie na podstawie procentów i strzeliłam facepalma. A teraz dodatkowa jednostka "doświadczenia" którą też trzeba przeliczać.

Nie zmusicie ludzi do siedzenia więcej z graczami jak na misjach. Ok, moze zachęcicie garstkę osób, ale jeżeli stwierdzą, że misje są ciekawsze i ogólnie bardziej im pasuje lanie się z trollami niż pogawędka w parku to pójdą lać trolle. Więcej - z czasem nie skontrolujecie nawet ile osób moze prowadzić fabułę bo wam to może umknąć, a gracze po prostu zapomną przyjść o ocenienie albo w ogóle nie wpadną na to, ze mogą dostać za to coś na wzór pd.

A jak juz jesteśmy przy rozwoju - zwiększcie ilość pw za misje bo widząc, ile wszystko kosztuje to będzie lud wieki farmił wszystko. W ogóle te liczby są z tyłka i chyba losowała je maszyna ta z lotto. Takim oto sposobem też jak ktoś woli siedzieć na fabułę to pójdzie sobie raz na jakiś czas na jakąś mega trudną misję z nakama (bo ma, bo fabuli w końcu) dostanie pw na kilka zaklęć i pójdzie dalej pisać.
O, i eventy. Ale nie takie typu "traktat pokojowy" tylko typowe zdarzenia fabularne. Serio, MG niech się nie boją wbijać ludziom do tematów i robić pogrom. Znaczy teraz to frm ma dopiero takie swoje początki ale mówię na zaś. I serio lepiej się pisze jak ma się świadomość, że my tu gadu gadu ale cholera wie czy zaraz nie wpadnie nam jakaś krwiożercza babcia z kałaszem.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://yousei.forumpl.net/t352-cms#1446

avatar
Liczba postów : 111
Dołączył/a : 07/09/2015

PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   Sro Lis 18, 2015 1:05 pm

Pomysł zostanie omówiony wśród administracji aby sprowadzić go do formy akceptowalnej przez każdego członka zarządu, o ile w ogóle zostanie zaakceptowany przez wszystkich.
A, od razu mówię NIE dla nagród od ilości linijek. Cynthia już ładnie to ujęła (ujął? Po tylu graczach już się pogubiłam, kto jest kim) w swoim poście.

_________________

#e0bc38
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://yousei.forumpl.net/t202-elisabeth-elize-schwarze

avatar
Liczba postów : 24
Dołączył/a : 12/11/2015

PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   Nie Gru 13, 2015 2:46 am

Chciałbym poruszyć tutaj temat umiejętności. Umiejętności, które jak wiemy, były tutaj na początku dosyć boleśnie potraktowane. Gracze mieli z nimi spore problemy. Widać było sytuacje w stylu: "Jedna umiejętność zawiera kilka innych". Zresztą, nie trzeba chyba przypominać. Jakby to najprościej powiedzieć, taki system umiejętności jest w ogóle zbędny. Dlaczego?

Podobno modyfikujecie go i przerabiacie od nowa. Zupełnie niepotrzebnie. Bo wraz znajdą się sytuacje tego typu. Nadal będą umiejętności nachodzące na siebie. Jedynym sposobem okazuje się, aby to wszystko zacząć przeliczać. Wartości umiejętności i tak dalej. Ale komu by się chciało? Po co komplikować? Taki dział to same problemy, zbędna mechanika do ogarniania przez graczy. Odstrasza. Na każdym forum na którym to widzę wiem, że będą te same błędy.

Jesteśmy grą tekstową. Opisówką. I sprawę umiejek załatwia się tutaj bardzo łatwo. Każde forum na którym grałem i normalnie funkcjonowało dawało radę bez tego systemu. Jak? Proste. Nie ma spisu umiejętności. Po co. Umiejętności wpisuje się w KP na start. Ewentualne nabyte się potem dopisze, co za problem. Ale to szczegół. Jako że jesteśmy opisówką, nasze zdolności musimy czymś podeprzeć. Historia postaci moi drodzy. Opisując w niej pokrótce losy naszej postaci uargumentujemy w łatwy sposób skąd właściwie umiejętności mamy. Po co ograniczenie do jakichś trzech opisanych umiejek? Postać pięć lat walczyła mieczem? Umie walczyć mieczem. I to jest normalne, naprawdę. To wystarczy. Spis umiejętności jest zbędny. Każdy sobie wpisze takie jakie pasują mu do konceptu postaci.

I nie, ludzie nie zaczną robić od razu niezniszczalnych maszyn. Przychodzimy tu jako gracze, odgrywać role. Tworzymy postaci, których się trzymamy. Nikt na siłę nie będzie robił postaci wszechstronnie uzdolnionej i wszystko potrafiącej. Bo to nudne. Zresztą, takie coś trzeba jeszcze podeprzeć. Gramy postaciami stosunkowo młodymi, więc nikt tu nie jest ponad resztą. Jeśli ktoś nie umie podeprzeć posiadania danej umiejętności, to po prostu nie przepuszczamy KP. "Potrafisz walczyć zbyt dużą ilością broni" - i koniec. Gracz, który chce za dużo pogodzi się z tym. Ale w większości umiejętności wynikają właśnie z historii. Zapominacie, że forum pbf to opisówka. Zwyczajna gra fabularna, w której powinniśmy ograniczać spisy, przydziały, wydziały. To tylko utrudnia odgrywanie postaci.

Ps. Żeby mnie nie zjeżdżać: Gra PBF to nie MMO. Nie musimy tu wszyscy startować od zera. Jak ktoś robi postać zabijaki, to chce mieć zabijakę. I nikt z postacią nic niepotrafiącej nastolatki nie będzie miał pretensji, że ten ktoś ma więcej "umiejek".


Ciąg dalszy po edicie:


Piszę może chaotycznie, ale do jutra zapomnę wszystkiego co chciałem przekazać. Wiedziałem, że chwilę po tym poście będzie najazd, że zabieram rozwój. Rozwój... Rozwijacie się w złym kierunku. Graczom nie potrzeba nowych umiejętności. Oni z pewnymi umiejętnościami już teraz startują.

To jest gra fabularna. Nie zbieranie perków. Gracze przychodzą z konceptem postaci, które umie to, to i owo. I wcielają się w postać, by się odstresować od codzienności. Grają, by rozwijać... ale co? Na pewno nie umiejętności, których właśnie na starcie potrzebujemy. Chcemy rozwijać się fabularnie. Chcemy rozwijać historię, którą stawiają przed nami MG. Chcemy rozwijać nasze zdolności magiczne. Ten rozwój umiejętności byłby tylko po to, żeby gracz się dorobił tego, co chciał mieć na samym początku. Odpowiedzcie sobie szczerze. Czy jakiemukolwiek graczowi chce się zdobywać umiejętności/perki? Nie. Chodzi o postać, historię, magię...

Zamiast robić spisy zbędnych i problematycznych rzeczy powinniście (a może powinniśmy?) wziąć się za coś konkretnego. Forum o walczących ze sobą gildiach, a nie mamy tu żadnej możliwości wyrobienia sobie progresu i zdobycia przewagi nad innymi grupami. Brakuje mi ogólnoforumowej fabuły, wątku wokół którego wszystko by się toczyło.

Jeśli już miałby istnieć rozwój umiejętności, musiałyby być one stopniowane, zamiast pojedynczych perków. Ale po co to? I tak powinno liczyć się bardziej to, która postać podczas walki wyprowadzi lepszą taktykę. A nie to kto ma wyższy współczynnik walki mieczem. Jak ktoś nie umie pisać to nie gra w takie gry, smutna prawda.

Pozwólcie graczom poczuć to, za czym wielu z nich tęskni. Ci, którzy pragną rozgrywek fabularnych, pójdę sobie z kimś flirtować. Ci co lubią chodzić na misje, pójdą na misję. Ci co chcą być potęgą w tym świecie, zaczną wydawać punkty z misji na magię. Tak, żeby mogli stać się sławnymi i cenionymi magami. Bo to przecież magia jest głównych elementem uniwersum, a nie to kto lepiej mieczem, bądź eliksirem wojuje.

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

avatar
Liczba postów : 18
Dołączył/a : 27/11/2015

PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   Nie Gru 13, 2015 3:47 am

^Wszystko na ten temat

Nie chce mi się analizować chaotycznego tekstu od góry do dołu, więc po komentuje sobie co lepsze kąski.

https://i.imgur.com/hTXnvdt.jpg

Cytat :
Gramy postaciami stosunkowo młodymi, więc nikt tu nie jest ponad resztą. Jeśli ktoś nie umie podeprzeć posiadania danej umiejętności, to po prostu nie przepuszczamy KP. "Potrafisz walczyć zbyt dużą ilością broni" - i koniec.


Nauka walki bronią to nie jest żaden problem. Nie da się sprawiedliwie określić co dana postać umie, a czego nie. Są kołki i są geniusze, a i oba rodzaje ludzi mogą dotyczyć tylko szczególnych kategorii. Ale nawet przeciętny Mieczysław, który przez kilka miesięcy chodził na zajęcia z machania mieczem będzie tym mieczem umiał machać. To samo z łucznictwem czy Aikido. Nie będzie mistrzem, czy nawet nie będzie w tym bardzo dobry, ale opanowanie podstaw to czasami mniej niż rok. I mówimy o typowym Mieciu, który na zajęcia dla samotnych panów chodzi raz w tygodniu. A co z takim młodym Heniem, który zapierdziela w dresiku na 8 różnych treningów 5 dni w tygodniu? I to nie jest niemożliwe, a nawet, jest bardzo możliwe.

https://i.imgur.com/ovSdr2E.jpg
Cytat :
Każde forum na którym grałem i normalnie funkcjonowało dawało radę bez tego systemu. Jak? Proste. Nie ma spisu umiejętności. Po co. Umiejętności wpisuje się w KP na start. Ewentualne nabyte się potem dopisze, co za problem. Ale to szczegół. Jako że jesteśmy opisówką, nasze zdolności musimy czymś podeprzeć. Historia postaci moi drodzy.

Na Second Life - owszem. Na gównianym forum na którym rola MG sprowadza się do określenia dni płodnych mokrej nastolatki - owszem. Na battle shounenie który chce być battle shounenem a nie second lifem - nie ma szans. Nie każdą umiejętność musisz popierać zgrabnym opisem a jej posiadanie - lub nie, robi wielką różnicę. Umiejętnością jest na ten przykład - szybsze rzucanie zaklęć. Opis nie ma tu nic do rzeczy, taka umiejka w pisana w historie ssie. Innymi przykładami może być na przykład większa wytrzymałość fizyczna czy większe szczęście. Szczęście można spokojnie zaliczyć do "Umiejek", ale opisem ciężko to umieścić w poście. Post nie ma na nie wpływu. Umiejętności zawsze były i będą "buffem", bo to że świat przedstawiony opowiada o bandzie napalonych magów, nie oznacza że nie może pojawić się taki Eustachy, który jest fanem starych metod i woli uderzyć maczugą, a nie rzucić ognistą kulą. Wtedy nie tylko walenie maczugą jest mu w umiejętnościach potrzebne, ale też na przykład szybsze machanie dłońmi czy większa odporność na "Dymydż" bo pchanie się pod kilka ognistych kul i Miecia z kataną wymaga nie lada odwagi i odporności. W Hogwarcie krążą plotki że ogniste kule mogą zrobić krzywdę jak trafią.

https://i.imgur.com/5XrwFYo.jpg
Cytat :
Piszę może chaotycznie, ale do jutra zapomnę wszystkiego co chciałem przekazać. Wiedziałem, że chwilę po tym poście będzie najazd, że zabieram rozwój. Rozwój... Rozwijacie się w złym kierunku. Graczom nie potrzeba nowych umiejętności. Oni z pewnymi umiejętnościami już teraz startują.

Musisz być doprawdy ogromnie wpływą jednostką, skoro wiesz co potrzeba, a czego nie potrzeba przeciętnemu zjadaczowi ryżu czy gwałcicielowi klawiatury. Mówmy za siebie, nie potrzebujemy prawników~! Rozwój fabularny > rozwój techniczny. ALE rozwój pod względem siły a w tym umiejętności jest ważny na forach które polegają na młuceniu się po pyskach. Oczywiście umiejętności nie są konieczne, są inne metody, ale brak jakiejkolwiek metodyki rozwijania postaci FIZYCZNIE, jest kupą, a nie rozwiązaniem. No chyba że jak powtarzam - chcecie być Second Lifem.

O nie, żyłem w błędzie.
Cytat :
To jest gra fabularna. Nie zbieranie perków. Gracze przychodzą z konceptem postaci, które umie to, to i owo. I wcielają się w postać, by się odstresować od codzienności. Grają, by rozwijać... ale co? Na pewno nie umiejętności, których właśnie na starcie potrzebujemy. Chcemy rozwijać się fabularnie. Chcemy rozwijać historię, którą stawiają przed nami MG.

Zobacz, nawet Speedwagona przeraziła twoja wiara we własne słowa.

https://i.imgur.com/hYrD7tY.jpg
Cytat :
Jeśli już miałby istnieć rozwój umiejętności, musiałyby być one stopniowane, zamiast pojedynczych perków. Ale po co to? I tak powinno liczyć się bardziej to, która postać podczas walki wyprowadzi lepszą taktykę. A nie to kto ma wyższy współczynnik walki mieczem. Jak ktoś nie umie pisać to nie gra w takie gry, smutna prawda.

Jeśli naprawdę w to wierzysz to twoje życie musi być bardzo smutne. Nie widzissz tych tłumów które nie mają ZIELONEGO POJĘCIA o tym jak walczy się na PBFach. A i ogromna ilość graczy w ogólnie nie umie w PBFy, gra w nie - jak sam zauważyłeś - żeby się odstresować. Tylko największe nagromadzenie takowych masz na drugorzędnych SL, ale mniejsza, ogólnie ta wypowiedź to bzdura. Anyway, tak, walka polega na tym jak opisujesz swoje poczynania. To jest najważniejszy punkt. ALE. Nie każdy człowiek jest taki sam. Nie ważne czy ci się to podoba, czy ci się to nie podoba, Michał może mieć dłuższy miecz, Franek szybciej macha dłońmi a Eustachy to ma takie szczęście że w 1 na 18 sytuacji kiedy przeciwnik ma go ciachnąć on schyla się po grosik. I te różnice w ciałach i umiejętnościach no... określają umiejki. I to też jest ważna kwestia. Nie tylko wzbogaca system i daje inny sposób rozwoju niż zaklęcia, ale też zabija różnicę między geniuszami pióra i walki a zwykłymi randomami, którzy chcą się pobawić. I to też jest super wazne. Bo nie zapominajmy - jak ty w tym punkcie - o tych żółtodziobach. Oni też chcą się pobawić.

https://i.imgur.com/Mlw2d90.jpg
Cytat :
Pozwólcie graczom poczuć to, za czym wielu z nich tęskni. Ci, którzy pragną rozgrywek fabularnych, pójdę sobie z kimś flirtować. Ci co lubią chodzić na misje, pójdą na misję. Ci co chcą być potęgą w tym świecie, zaczną wydawać punkty z misji na magię. Tak, żeby mogli stać się sławnymi i cenionymi magami. Bo to przecież magia jest głównych elementem uniwersum, a nie to kto lepiej mieczem, bądź eliksirem wojuje.

Ale wojowanie magią nie jest jedynym wyjściem. Ograniczanie tego do wojowania magią jest upośledzone. Kurde, a co jak chce mieć zaklęcia ale jednak wolę wojować mieczem? To że główny element uniwersum ogranicza się do magii, nie oznacza że tylko magia się liczy. Głównym elementem uniwersum jest też fakt że w 2 na 3 pojedynkach kobieca postać skończy bez ciuchów i że nie ważne jak dużo PW walniesz sobie w spelle, ani jak dobrego posta napiszesz, koleś z większym nakama power wygrywa. Sasuga, Hiro Mashima

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR8mT7eu5-hpPoKGqx3CCv1Jry9AMErt0c89U4OLtS6KvfclQbPWg
Na koniec dodam że Belriso czekoladowe jest lepsze niż te wszystkie podrzędne serki waniliowe i każdy tak musi myśleć bo ja wam tak mówię a ja wiem lepiej co lubią i potrzebują gracze niż oni sami. Więc pamiętajcie, worship dla Belriso.

//Uwaga, post zawiera lokowanie produktu//
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://yousei.forumpl.net/t397-mamut-chyba
Sponsored content


PisanieTemat: Re: Pomysły Graczy   

Powrót do góry Go down
 

Pomysły Graczy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Nie wiem jak to nazwać, bo nie mój pomysł. Czyli tańsze zaklęcia.
» Rodziny graczy
» SKARGI, POMYSŁY, PYTANIA
» Propozycje/Pomysły/Sugestie
» [Pomysł Asha] Propozycje ogólne.

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Yousei no Hikari :: Pierwsze kroki :: Tablica Informacyjna :: Skargi, zażalenia, pomysły-